زهرای ما

روزهای زیبای من و بابایی و زهرا

زهرای ما

روزهای زیبای من و بابایی و زهرا

واکسن چهار ماهگی زهرا خانم

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸ ب.ظ

به نام او

سلام دختر مامان

دیروز شما رو با خاله بردیم خانه بهداشت کن و با یک روز تاخیر واکسن چهار ماهگیتونو زدیم.

خدا رو شکر واکسن خیلی راحتی بود و شما فقط یه ذره اونم توی خانه بهداشت گریه کردی که اونم زودی من به شما شیر دادم و آروم شدی

فقط بدیش این بود که اونجا قطره فلج اطفالشون تموم شده بود و مامان متوجه شد که کلا قطره فلج اطفال نایاب شده و هیچ کدوم از خانه بهداشت های غرب و شمال غرب این قطره رو ندارن.

وقتی هم اومدی خونه از ساعت 10 تا 2 بعد از ظهر خوابیدی و مامان بزرگ و خاله که اومده بودن خونه ما تا مامان با یه دختر واکسن زده تنها نباشه بیکار موندن!

شب که بابایی اومد انقدر شما می خندیدی و بازی می کردی که بابایی به من گفت مطمئنی واکسن و درست به این زدن؟

گوش شیطون کر شما اصلا تب نکردی و شب هم با اینکه من هر 2 ساعت بیدار شدم و دمای بدن شما رو چک کردم اما از 36.7 بالاتر نرفتی.

بنابراین من هم آخرین قطره استامینوفن رو به شما ساعت 10 شب دادم و دیگه ندادم.

این بود ماجرای واکسن 4 ماهگی زهرا خانم!


پ. ن 1 : قطره استامینوفن اول رو نیم ساعت قبل از خروج از خونه به شما دادیم و قطره های بعدی رو هر 4 ساعت . آخریش رو 10 شب دادیم و چون شما تب نداشتی دیگه ادامه ندادم.


پ. ن 2 : مامان از فردای روز واکسن شما کارش این شد که صبح تا ظهر زنگ بزنه خانه بهداشت های اطراف و ببینه کدوم قطره فلج اطفال دارن. تا روز دوشنبه صبح به هیچ نتیجه ای نرسید و آخر بابا که روز دوشنبه با بابا رضا رفته بود قزوین، رفت پرسید و دید اونجا قطره دارن. این شد که ساعت 9 صبح دوشنبه به مامان زنگ زد که حاضر باش دارم میام ببرمتون!

مامان هم زودی حاضر شد و بابایی بیچاره از قزوین اومد دنبال ما و ما رو برداشت برد قزوین. ساعت 12 رسیدیم به خانه بهداشتی که 12 و ربع می بست! و بالاخره شما به قطره فلج اطفالتون در شهر قزوین رسیدی!

  • مادر زهرا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی