زهرای ما

روزهای زیبای من و بابایی و زهرا

زهرای ما

روزهای زیبای من و بابایی و زهرا

تاریخ نگاری رویش شش دندان زهرا

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۵۸ ب.ظ

به نام او

سلام دختر شش دندونه مامان

بعد از رویش مشقت بار دندون اول شما، با سرعتی غیر قابل وصف شروع به در آوردن بقیه دندون ها کردی!

این به اون معنیه که مامان در یک ماه گذشته رسما بدبخت شد! برای هر دندون شما دو روز تمام بی قرار و نا آروم بودی و جیغ و جیغ راه مینداختی و تمام مدت بغل مامان بودی. شب ها هم هر یک ساعت یک بار یا کمتر با جیغ و گریه بیدار می شدی و در مواردی تا صبح تو بغل مامان بودی و تا میذاشتت زمین جیغ و داد و هوار!

اما به محض رویش دندون جدید شما میشدی یک موجود بی سر و صدا و آروم! بمیرم برات که انقدر این دندون در آوردن شما رو اذیت می کنه.

امروز صبح دندون ششم شما بیرون زد و مامان تصمیم گرفت به جای اینکه هی زمان در اومدن تک تک دندون های شما رو توی ذهنش مرور کنه تا وقت کنه بیاد برای تک تکشون پست بذاره، یهویی یه پست بذاره و تاریخ نگاریشو یه جا انجام بده.

برای بالا بردن دقت این تاریخ نگاری من یه عکس با شماره دندون ها میذارم اینجا تا دقیقا معلوم بشه منظورم از هر دندون کدومشونه:

دندون دوم و سوم شما در یک روز با هم بیرون زد و فقط خدا و مامان و شما میدونین که چه کشیدیم! اشک مامان و در آوردی انقدر بی قرار بودی. در روز چهارشنبه 4 تیر ماه و وقتی من و شما داشتیم برای همیشه از شیراز بر می گشتیم تهران، توی فرودگاه مامان دست زد به لثه پایین شما و دید که بله، تیزی دندون دوم زده بیرون یعنی دندون A پایین و سمت چپ. بابایی برگشت گفت من به نظرم میاد یه دندون بالایی هم زده بیرون. دست بزن ببین. من دست زدم دیدم که ا! یه دندون بالا هم تیزی اش اومد زیر دستم! ولی شما کاملا بی قاعده عمل کردی و دندون B سمت چپ بالا رو در آوردی به جای وسطی ها! خلاصه مامان فهمید که بدبختی دو روز گذشته اش از کجا آب می خورده!

درست 2 روز بعد یعنی جمعه 6 تیر وقتی من و شما داشتیم با بابا رضا از خونه مامان مهناز میومدیم خونه، توی ماشین من یه دست کشیدم به لثه هات تا ببینم اتفاق جدیدی افتاده یا نه؟ و دیدم که بله! تیزی دندون چهارم هم زیر دستم احساس میشه. ولی باز هم دندون B بالا سمت راست. هنوز از وسطی ها خبری نبود.

روز جمعه 13 تیر ماه یعنی 1 هفته بعد، وقتی من و بابا و شما با هم رفته بودیم بیرون، من دوباره دست زدم به لثه های بالایی شما تا ببینم بالاخره پایانی برای بی قراری های دو روز گذشته شما برای ما اومده یا نه؟ که دیدم اومده! دندون 5 ام یعنی دندون A بالا سمت راست شما زده بیرون و لثه شما از اون حالت متورم در اومده.

و در نهایت امروز صبح ، که شما بعد از دو شب بیخوابی گذاشته بودی شب گذشته رو ما خوب بخوابیم، و همچنین با گریه از خواب بیدار نشده بودی، مامان حدس زد که حتما این دندونه زده بیرون. دست زد و دید حدسش درسته. دندون ششم یعنی دندون A بالا سمت راست زده بیرون و احتمالا مامان تا مدت ها از دست این دندون در آوردن شما راحت میشه!

و بدین گونه بود که در کمتر از 20 روز شما 5 تا دندون در آوردی و در نوع خودش رکوردی رو به ثبت رسوندی!

  • مادر زهرا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی